måndag 4 mars 2013

SWEART

Tänkte jag skulle skriva ett blogginlägg lite mer utförligt om vad som händer i min "lilla konst bubbla"... Men jag vet nästan inte var jag ska börja!...



Är på G att starta en ny blogg utan mina ibland CRAZY betonade inlägg!... ;) Tänker alltså bygga en seriös konst blogg!...



Men kör ändå "här" nu ett litet konst inlägg!... ;)



Har som de flesta vet vid det här laget JUST NU min 1:a seriösa "solo utställning" pågående i Köping på Gallery Quirinus!... Hade därför också min 1:a seriösa vernissage i lördags då själva utställningen invigdes!... Och jag måste säga så här!... JÄKLAR VA KUL!!!...






Och tack ALLA ni som kom!... Men även tack till er som inte kunde komma!... Känner ändå ert stöd!... Och vet själv hur det är när man ska "hinna med" allt på den "futtiga tid" som helgen erbjuder!... Hade ALLA kunnat komma hade föresten tavlorna säkert inte räckt till!... ;))) Dessutom är det mycket på G nu!... Så min konst kommer ges flera tillfällen för beskådning på galleri framöver!...






Att få stå där på galleriet i lördags som central person tillsammans med min egenskapade konst och ta emot alla er härliga och glada människor som jag känner, och även alla de som kom som jag absolut inte kände sedan tidigare var helt jäkla underbart, magiskt och enormt kul!...






Att sen försäljningen gick över ALL FÖRVÄNTAN gör så klart heller inte saken sämre!...



Jag hade "hoppats" att jag under hela utställningsveckan "kanske" skulle kunna få sälja typ 2 målningar för att på det sättet slippa ta hela galleri och vernissage kostnaden från surt förvärvade kronor...






Men att "del resultatet" kl 12.15 alltså efter att vernissagen pågått i 1 timme och 15 minuter skulle vara 5 st SÅLDA alster!... Och när vernissagen stängde kl 15.00 hade 8 av de totalt 36 hängande exemplaren av MINA EGET SKAPADE TAVLOR en liten orange prick bredvid sig som visar att alstret är SÅLT... Känns OK...






En av familjerna som sett mina tavlor via reportaget i Köpings lokaltidning köpte 3 st på stående fot!... jätte jätte kul!... 1 till såldes dessutom till för mig "helt" nya bekantskaper!... Är dessutom mellan 2 - 4 målningar till som folk ska komma tillbaka under veckan och titta på en gång till och kanske köpa!... Ska bli spännande att se vad det totala veckoresultatet blir!...






Och även om ingen mer säljs under veckan så är det ändå SUCCÉ!... Elisa (galleri ägare tillsammans med Riccardo) tyckte även hon att det var riktigt riktigt bra!... Hon hade betydligt större förhoppningar ang försäljning än mig... Men även hon var riktigt nöjd!... ;)







Riccardo kunde inte vara med på själva vernissagen för han var då i Norge och "råddade" en STOR vernissage, men han bad mig titta in i går (söndag) innan vi lämnade Köping... Och nu kommer nästa "euforiska glädje sprattel" från min sida!!!... Riccardo var jätte jätte glad och nöjd och fullständigt överöste min konst med komplimanger!... Blir "nästan" lite stolt!... ;)))



När jag dessutom fått höra från flera inom "konst bubble världen" att han är en mycket respekterad internationell konstkritiker så känns det så klart extra extra roligt!...






En av de absolut mest positiva saker han sa var dessutom att vad jag än gör så ska jag fortsätta skapa på precis samma sätt som jag nu idag gör!... Och det är stort att få höra det från "honom" för han berättade innan han sa just det, att han till 99.9% av alla konstnärer han träffar har några små tips och ideer till förbättring... MEN INTE till mig!... "Fortsätt fortsätt" på precis samma sätt och med samma teknik var hans ord!... Shit!... ;) Roligt???... Skulle tro det!... En riktig egobooost!...






Något mer han sa var även att jag valt helt rätt prisnivå på mina tavlor!... Utställningens största på 1 x 1 meter som dessutom var upptryckt på vernissage inbjudan hade jag satt till 6 Och den målningen som "lilla jag" skapat "sa han sig att utan problem" kunna sälja för 35 - 40 när jag hunnit bli lite mer etablerad!...






Ja hopp!... "Garage ateljé hobbyn" kanske kommer kunna bli något mer i framtiden!... ;)



Bara nu mitt jäkla dubbelseende kunde bli lite bättre så jag kan "jobba vanligt" igen skulle ALLT vara kanon!...






Försöker verkligen att stanna kvar på moder jord och inte flaxa iväg för högt med "REDBULL" vingarna!... ;) Gick därför i går kväll när vi kommit hem ut i ateljén för att landa igen!... Och då kom denna "donna" på 90 x 70 cm till världen!... :)
 






Hoppas att du som läser detta nu INTE tror eller tycker att jag har blivit "för stöddig" och eller "för
skrytig"... För det är verkligen INTE meningen!... JAG är fortfarande jag... Och skulle kunna dra på ändå mycket mera om vad Riccardo sa... Men känns som om det "måste få" räcka nu...



Kan också föresten nämna att han vill ha 3 av mina målningar med ner till en jätte konst utställning i Toscana vecka 23 - 24... WOW!...



Nej nu måste jag avsluta!... Ögonen pallar inte 1 minut till!...



Over and Out!



2 kommentarer:

  1. GRATTIS...!!!!!!!!!
    Och kom ihåg, som även Riccardo sa ändra inte på något - låt det växa fram utan att påverkas av etablerade konstnärer eller kurser - gör som du gjort hittills måla det du känner.
    Den sista tycker jag riktigt bra om!!!

    SvaraRadera
  2. Tack Anders!...

    Vad många ! tecken... ;) Men de uttrycker ganska träffsäkert som det känns för mig!... "Det börjar gå bra nu" ;)

    Men det har ju inte gått av sig själv riktigt, utan har legat i rättså bra för att marknadsföra mig själv. Men det går ju så klart ändå inte om man inte har något att visa som folk gillar, och det har jag ju tydligen ;)

    Så nu är det bara att hålla sig kvar på tåget!... och öka farten succesift och ta nästa ändå snabbare tåg!... ;) och så vidare!... Har stora planer!... ;)

    //Magnus

    SvaraRadera