onsdag 27 mars 2013

Det finns "kanske" hopp!

Var i dag återigen på besök hos ögonläkare på Akademiskasjukhuset i Uppsala... Har nu varit sjukskriven med körförbud sedan v6, och idag fick jag komma till en ortoptist. Ortoptist är en ögonläkare med specialområde inom skelning/dubbelseende. Genomgick ca 1 timmes testande i olika maskiner... Man blir helt snurrig i huvudet! Riktigt jobbigt för ögon och pannben...






Under testerna konstaterar hon att det inte är något bättre över huvudtaget och dessutom visar testerna att även högeröga har en nedsättning i muskulaturen... Betydligt mindre än på vänster men ändå... Fick även en rejäl lektion i vad det egentligen är som är fel... Synnervsfel har dom sagt förrut att det var... Men vet nu lite mer ändå.... Skadan uppstod alltså av det hårda slaget när jag ramlade för 2.5 år sedan av att en eller kanske två av nerverna som styr ögonmusklerna klämdes sönder när jag slog i bakhuvudet precis där dom går in i den så kallade hjärnbalken...






MEN nu när de gjort mätningarna med samma resultat flera gånger så finns det ev. om jag har ett jäkla flyt lite ljus en bit bort i tunneln!... Har jag en jäkla tur så går det att operera!... Då lossar dom helt enkelt ett av muskelfästena och flyttar det en liten bit så den friska ögonmuskeln blir lite svagare precis som den med trasig nerv... Och på det sättet ska dubbelseendet förhoppningsvis kunna bli bättre!...






Det är ingen garanti att det kommer att gå ännu!... Men ändå en strimma ljus i tunneln!... Fy fan va jag är glad för den ljusstrimman!... Ska nu tillbaka på samma undersökning igen för att säkerställa dagens mätresultat... Och direkt efter det ska jag få träffa den kvinnliga kirurg som i så fall ska göra operationen... Och då på plats den 6 maj bedömer hon "Go eller No Go"... Hoppas som bara den på Go!... Får nästan ta med lite blomster eller nått liknande och muta lite! ;)



Over and Out!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar