söndag 16 oktober 2011

Whisky

Har varit ute och farit på ålandshav några gånger igen sista tiden... Och har då så klart passat på att införskaffa lite flera "bra" Whisky!... ;o)






Denna gång var det även lite gungit... Men vad gör det när man har en hytt med panorama fönster... ;o) Och för den delen även "panorama" speglar kors och tvärs från golv till tak!... ;o) Det enda tråkiga med en sådan "spegel-rolig" hytt är väl att inte lilla frun kunde vara med... ;o)






Men nu åter till Whiskyn!...






GLENFARCLAS - HERITAGE
Glenfarclas 105 är sedan tidigare en av mina absoluta favorit whisky´s med sin fantastiska sherrysmak... Den har inte denna Heritage... Den är en enklare whisky med men fin arom och balanserad och mjuk... Klart drickvärd och kul att ha i samlingen...






ARDBEG - CORRYVRECKAN
Mmmmm... Är det enda jag tänker skriva!... ;o) Finns den inte i din hylla så skaffa den omedelbart!... ;o)






DALWHINNIE - 1991 Destillers Edition
God... Men hade större förhoppningar än vad den gav... Men klart godkänd... Den kanske växer lite mer med tiden...






JURA - SUPERSTITION
Mycket god... Snäll och len... utan att för den skullen vara mjäkig...






CRAGGANMORE - 1993 Destillers Edition
Extremt-GOD... Tyvärr är den i princip slut över allt... Men hittar du den köp 3... 2 till dig och en till mig!... ;o)


Det var allt från Whiskyhörnan för den här gången... Men kommer säkert några nya till samlingen snart!... ;o)


Over and Out!... ;o)

2 kommentarer:

  1. Jag hade ingen aning om att det finns så många olika whiskeysorter. Du köper ju olika sorter varje gång. Nu får du väl snart bygga ut dina whiskeyhyllor om du ska få plats med allt. ;) Känns tråkigt faktiskt att jag inte är någon whiskeylover för det skulle vara jättespännande att smaka alla varianter du har. Jag har testat den mest snälla och fina whiskey, och det är ändå inte i närheten av gott, tyvärr...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte... :o)

    Ja många sorter finns det!... ;o)
    Jag gillade inte heller Whisky förrut...
    Men rätt som det var öppnade sig whisky-
    världen på ett positivt sätt... :o)

    Rätt som det är kanske du också tycker om det... :o)

    *kram*kram*kram*

    SvaraRadera