måndag 3 oktober 2011

Båtfix

Ägnade stora delar av söndagen åt att fixa med båten efter upptagningen... Och det har slagit mig det många sagt tidigare... Större båt = Mer jobb... Men det har ju inte jag reflekterat över!...


Man kanske skulle byta ner sig lite i båt strl... ;o)






Nix... ska inte byta ner mig!... ;o)


Har ju t ex 2 st diesel motorer i båten... Så med andra ord är 2 maskiner som ska kylkonserveras!... ;o) Och eftersom jag har två motorer har jag så klart också 2 st drev som ska fixas med och plockas av 4 proppar eftersom jag har 2 på varje drev... ;o)






Sen är det varmvatten beredare som ska tömmas för att inte frysa sönder... Vattentank som även den ska pumpas ur eftersom den annars fryser... Toaletten med tank som måste glykolpumpas även den för att inte frysa...






Så allt detta är alltså bara för att grejerna inte ska frysa sönder!... Sen tillkommer allt annat fix... Med att plocka ur ALLT löst som finns i båten... Och sen som la grande finale ska det byggas ställning och hivas på presenning... Pust!... En hel del fix kvar alltså... Men men... Håller man kommande båtsommar i focus så är det ändå kul!... ;o)






Något som är skönt när man varit ute och fixat i det kyliga vädret hela dagen är när man kommer hem... Och har förmånen att kunna sätta sig i bastun och bara njuta en stund!... Fick ju så klart bli en "kall-pilsner" också!... ;o) Så himla skönt att sitta där och bara slappna av och känna värmen sprida sig i kroppen!... Ljuvligt!... ;o)


Over and Out!... ;o) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar