måndag 18 juli 2011

Hotell Förmåner

Jag reser ju en hel del i jobbet... Blir någonstans mellan 60 och 90 nätter/år... Och när man då bor så relativt mycket får man ju från hotellkedjan lite extra förmåner... Och det är ju inte fel!... ;o) Sen så samlar man också poäng som man sen kan utnyttja under lediga perioder tillsammans med familjen... Och heller inte det tycker jag är fel!... :o)


Ang vilka hotell man väljer så blir det helt enkelt där man trivs bäst... Bodde mycket på Scandic tidigare... Numera blir det mer Clarion Hotell... Best Western & First Hotell...






Men har ca 15 frinätter innestående hos Scandic... Så nu när vi framöver ska ta en liten Lisebergssväng i Göteborg och bo några nätter så kollade jag ju med Scandic... Och dom hade så klart rum... INGA PROBLEM alls... Ända fram tills jag berättade att jag skulle ta ut boendet som frinätter... DÅ GICK DET INTE LÄNGRE!... Det är bra trogengäst filosofi!... Eller?...


Jag ringde då istället till First Hotell G i GBG som jag bodde på i jobbet för inte så längesen... Och det är ett jätte fint lite extra lyxigt och nybyggt hotell centralt i GBG...






Gissa om det gick att använda mina hos dom innestående frinätterna trots att det är sommar och hög beläggning?...


Och Svaret är JA!... :o)


Hade jag ringt Clarion Hotell så vet jag att svaret även där hade varit JA!... :o)






Med andra ord!... Du som bor mycket på hotell och vill "kunna" använda dina surt intjänade frinätter tillsammans med familjen under semester perioder TÄNK NOGA ÖVER PÅ VILKEN HOTELLKEDJA du spenderar dina/företagets pengar på!...


Over and Out!... ;o)

2 kommentarer:

  1. Det där om Scandic stämmer ju inte alls. Bor 90 nätter om året på Scandic och har tagit ut frinätter i Köpenhamn , Stockholm, Göteborg ,Jönköping , Oslo. Det är de ställen jag kommer i håg så här snabbt. Har ALDRIG varit nåt problem. Att Du inte fick en frinatt berodde nog på någonting

    SvaraRadera
  2. Nja nu berodde det ju på att alla scandic hotell var fulla i gbg hela sommaren gällande "Friätter"... Men ville jag betala med pengar så fanns det rum utan problem!...

    First hotell och Clarion hotell har ju precis samma fullbeläggning... Skíllanden är att där låter dom sina trogna gäster använda sina surt förvärade poäng... Med andra ord precis så som det ska vara!...

    OM jag dessutom hade fått använda frinätterna på Scandic så hade det kostat ca 120.000 poäng för de två rummen a två nätter... Medans det nu hos först hotell kostade 50.000 poäng!...

    Även det en stor anledning till att inte välja Scandic...

    Alla vi som reser är ju olika... och tänker lite olika... Och framför allt tror jag inte så många Scandic resande verkligen har gjort samma jämförelse mellan hotell kedjorna som jag gjorde... Och i och med det omedelbart bytte från Scandic till primärt Clarion... Best Western och First...

    SvaraRadera