torsdag 28 juli 2011

Göteborg

Underbart att vara hemma igen!... ;o)


Jag är lite så... Jättekul att åka bort och hitta på roligheter... Men det är även skönt att komma hem igen!... ;o)






Kom hem igår kväll efter 2 nätter på hotell i Gbg... Jättemysigt på alla sätt och vis!... Och hotellet var kanonbra... Jättemysig och service minded personal... Och dessutom väldigt centralt beläget... Så vill man ha det!... ;o) Så ska du hitta hotell i Gbg rekommenderar jag varmt First Hotell G...






Tommy och hans kompis Henke körde ju en heldag på Liseberg och hade kanonkul... Och Eva och jag strosade omkring i Nordstan och hade mysigt... lite shoppande så klart som är Evas favorithobby!... ;o) Men också sitta lite på uteserveringar och dricka en kall öl... Som då är min favorithobby!... ;o)






Frågade ju om bra restauranger på facebook och fick flera jättebra förslag... Den vi sen valde var Restaurang "Räkan"... Ett verkligen "SUPERMYSIGT" ställe... Och som namnet avslöjar är ju deras specialitet havets läckerheter... Underbart gott!... Först färska räkor... Sen fisk och skaldjursgryta med havskräftor... musslor och lax... och sen glass i spacead kreation som dessert... ;o)






Hotellet bokade bord där åt oss redan på morgonen så vi lyckades få bord precis vid deras damm som är mitt i restaurangen... Extra kul eftersom dom där i har sådan typ av exotisk fisk som jag själv ägnade mig åt tidigare när jag hade akvarium hemma... bl,a Arrowanor... Rockor och Skednosmalar var det som plaskade runt i dammen... Och sen fick vi också köra radiostyrd båt till vårt bord lastad med förrättsräkorna... :o) Verkligen ett jättemysigt ställe... Och servicen var kanon...






Sen i går när vi åkte hem var vi ju tvungna att ta östra vägen upp igen förbi "Ullared"... ;o) Och det var egentligen jag som ville åka dit... Inte för att göra något årsinköp av plastpåsar kanske... ;o) Utan mera för att det skulle vara kul att se spektaklet!...






Och spektakel det var det verkligen!... :o) Billigt då?... Nja... Inte direkt... Mycket folk då?... JA... Väldigt mycket folk!... Efter 10 min stångande med kundvagnen bland alla tusentals människor där inne så fick den till slut stå kvar där tom och ensam... Så fortsatte vi en liten stund till utan vagn... Vi gjorde nog historiens minsta familje shopping på Ullared... 408 :-  Kul att se stället... Men kommer aldrig någonsin att sätta min fot där igen!... Jag lovar!... ;o)


Over and Out!...

2 kommentarer:

  1. Haha, kan verkligen tänka mig hur det måste ha varit på Ullared. Jag har varit nyfiken på det själv men efter ditt inlägg så minskade lusten, haha!
    Låter som ni hade det riktigt trevligt i Göteborg. Kul att ni är hemma igen!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Charlotte!... :o)

    Ja Ullared kan jag inte rekommendera...
    Därimot var det kul att se på riktigt...
    Men bara 1 gång!... ;o)

    Och Gbg svängen var kanon!... :o)

    *kram*

    SvaraRadera