söndag 18 september 2011

Svamp-Skogen

Passade på att smyga ut i svampskogen en stund nu på morgonen... ;o)






Men det är förbanne mig inte enkelt att hitta svamp!... Men jag är en sådan knäppgök att jag ändå försöker år efter år utan att hitta några större mängder... :o)






Många man känner går ut lite här och var i skogen och hittar massor var endaste gång!... Medans jag är över lycklig bara jag hittar lite lite grann så det räcker som tillbehör till "en" måltid...






Kan ju ha att göra med att jag inte läst på så mycket... Utan mera glider omkring mellanträden och hoppas att det rätt som det är ska öppna sig världens svamphav!... Men det här som sagt inte inträffat ännu i alla fall... ;o)






Det som däremot hände idag var att jag blev "varnad" av vad jag tror var en älg... Jag gick i väldigt tätt sly långt ut i skogen... Och rätt som det är är det något som börjar smälla och skrapa i marken bara en "liten liten" bit bort... Men det var ju så tätt så jag såg inget... Så jag gick undan "trodde jag"... men kom istället ändå närmare... Och det blev ett ändå starkare sparkande i marken... Till och med så jag kände vibbarna i marken... Och då är man nog nära en lite småilsken älg!... ;o)






Men men... lyckades komma undan till slut... ;o) Men man är inte kaxig... För dom är ju inga gosedjur direkt på nära håll!... ;o)


Over and Out!... ;o)

2 kommentarer:

  1. Shit va läbbigt!! Jag skulle bli så rädd och tro att min sista stund var kommen. Bra att du kom undan välbehållen!

    SvaraRadera
  2. Ja lite halv läskigt var det i alla fall... ;o)
    Men det var bara att försöka ta sig åt andra hållet... ;o)

    SvaraRadera