lördag 13 augusti 2011

Whisky

Ja då var det dags att blogga lite om Whisky igen!... ;o)


Jag skriver ju egentligen bara om Whisky när jag erövrat några nya till samlingen... Och det har jag gjort nu!... ;o) Var ju nu i veckan ute och for lite med kunder på ålandshav igen... Första arbetsveckan... Och första kundarrangemanget genomfört... :o) Dessutom ett jäkligt trevligt sådant!... Vi åkte med Birka och åt en 5 rätters med till det avpassat dryck... Mmmmmmumma... ;o)






Men nu åter till Whiskyn!... ;o)


När vi kom ner till butiken så stog där en kille från Birkas Whisky leverantör och körde provsmakning på en rad olika Whisky... Jag har redan 100% av de whisky han bjöd på... Men vi stog ju ändå där och surrade en stund... Det var en himla sjyst snubbe... Dessutom trevlig... rolig... Och generös med provsmakning... ;o) Fick även en del kredit gällande min kunskap/erfarenhet av whisky vilket alltid är kul... ;o) Så pass mycket att när det blev lite mycket folk lät han mig ta hand om och hjälpa "kunder" i deras val mellan dom olika exklusiva sorterna... :o) Skulle kunna jobba med det på riktigt jag också om jag fick chansen!... ;o)






När jag sen var ner på fredagen för att välja en ny whisky för att ta med hem, så var han kvar and still going strong med whisky provningen... Hade lite svårt att välja... Men på hans rekommendation valde jag till slut en Distillers Edition 1993 från CRAGGANMORE... Har någon Cragganmore hemma tidigare men inte just denna... Och Jäklar vad god den var!... Sagolikt God!... Ett mycket bra tips!... Tackar och bockar!... Dessutom sa han att den är slut... Så det är bara dom flaskor som står i butik som finns kvar!... En kvar på Birka sedan jag köpte min!... ;o)


Smaken är underbart Söt... Rund... och Fyllig!... Smakar honung med en rundhet som fyller hela munnen efter bara 1 droppe!... Skall absolut inte spädas med vatten... Bara njutas långsamt precis som den är!... Jag köper ju annars väldigt ofta rökiga Whisky... Och älskar verkligen det också... Men denna kliver absolut in i min samling med en plats säkrad högt i topp 10 rankingen!... :o)






Och precis som jag brukar skriva när jag hittat något extra ordinärt bra!... Har du den inte så köp den... ;o) Och i detta fall så är den ju i princip slut på hyllorna!... Så hittar du den köp den... Och gärna en till mig också!... :o)


Nej nu ska vi ut på gräsmattan och köra lite krocket-turnering!... Gissa vad jag kommer ha stå och lufta sig på drinkbordet!... ;o)


Over and Out!... ;o)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar